Csipke rátétes díszpárna - a láthatatlan öltés

Karácsonyi ajándéknak készült ez a díszpárna, ezért, hogy a meglepetés erejével hasson, csak most teszem közzé elkészítésének mozzanatait. :)
A képen Fifike vigyáz rá, a nagylányom Waldorf stílusú babája.
Szóval, kezdjünk is hozzá.
Szükségünk lesz egy szép csipkére. Ez adja az alakját és a méretét a jövendő párnánknak.
Ki kell szabnunk párna anyagból, és huzat anyagból a megfelelő méretet. A párnát (majdnem) körbevarrjuk, kifordítjuk, tömjük, és bevarrjuk - ez kész.


A huzatnál én úgy jártam el, a különleges csillag alak miatt, hogy az egyik felére rávarrtam hasonló színű cérnával a csipkét,
és színt színére fordítva körbevarrtam a huzatot.
Ekkor a közepét átvágtam, a vágást leszegtem,
a bélést beletettem, és a képen látható módon rejtett öltéssel kézzel összevarrtam. Itt világos cérna látszik a képen, de természetesen az anyaghoz hasonló színű cérnát használunk!
Nagyon szeretem ezt az öltést, a kitömött dolgok befejezéséhez is ezt szoktam használni. Szépen mutat, mintha a fonákáról lenne összevarrva géppel.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések