Fagombbal díszített babagubó sapkával / + leírás kötésminta


Babagubó - avagy levegőztető/szellőztető zsák :) - és sapi.  
A lányom babájának a lányom miniszoknyájából, bontott fonalból készült. Nagyon jó minőségű, gyapjú tartalmú cirmos fonal. A négy fagombot pedig én mentettem meg valami kidobásra ítélt holmimról.
Kötéshez 6-os kötőtűt használtam. A mintában van csavarás, borda, sima kötés és rizs-minta.

Lássuk, hogyan készült!


Készítsünk próbakötést a választott fonalból a hozzá illő tűvel. 15-20 szemre kezdve, minimum 5-10 sorral. Én lusta kötéssel szoktam, és/vagy a kívánt mintát kipróbálva, hogy lássam, hogyan mutat ebből a fonalból.

Méret meghatározása:
Ha van babánk, egyszerű a dolog, meg kell mérni :) Ha még nincs meg a babó, itt egy mérettáblázat baba/gyermek fejkörfogatra (klikk). Legtöbb újszülött fejecskéje 34-36 cm. A mellkas körfogata pár cm-rel kisebb, a karok miatt a babagubót néhány szemmel vegyük nagyobbra.
Tehát mérjük meg a kötésmintánkat, számoljuk ki, hány szemre kell kezdeni a sapit.

Minták:
Lusta kötés: minden sor sima szemekből áll
Sima: egy sor sima, 1 sor fordított
Rizs: 1 sima, 1 fordított végig, Fordulásnál a sima szemek fölé (ami a másik oldalról fordítottnak látszik) fordított következik, fordítottra sima.
Csavart minta: 2 szemet póttűre teszünk, kettő szemet lekötünk, majd a póttűről visszavesszük bal tűre és lekötjük azokat is.

Babagubó:

Ábra szerint kötöttem. 
A varrás vonala az egyik csavart sor mellett fut.

Sapka: 
Én oda-vissza  kötöttem. Természetesen lehet körben is kötni, harisnyakötő 5 tűvel.

1. sor:  Felszedjük a szemeket
2. - 6. sor:  Lusta kötés
7-a fogyasztásig, a kívánt magasságig:  Rizs minta
Fogyasztás: a sor elején, egyharmadánál, és kétharmadánál minden sorban 3 szemet összekötünk, egészen addig, míg el nem fogynak a szemek.
Hosszú szálat hagyunk, ezzel összevarrjuk a sapka oldalát. A szál végét a kötésbe vezetjük el.

Felvarrjuk a gombokat, és megcsodáljuk művünket :)




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések